Jag fick för ett tag sen brev från en inkassofirma om det modem jag lånat av bredbandsbolaget. När man tecknar abonnemang hos bredbandsbolaget får man låna ett adsl modem som måste skickas tillbaks när abonnemanget slutar gälla, ifall man inte vill betala 500kr för det. När jag mailade och påpekade att jag skickat tillbaks modemet fick jag svaret att de inte fått in något modem.

Jag har ju tidigare försökt säga upp abonnemanget utan att lyckas, så jag har betalat tusentals kronor extra bara för att de inte registrerat uppsägningar. De har även vid tidigare tillfälle glömt stänga av telefonabonnemanget så den som flyttade till min gamla adress kunde ringa bäst han ville med mitt abonnemang (fast gjorde det inte).

Så när jag fick svaret om att de inte fått in mitt modem svarade jag med ett mail där jag ifrågasatte om de har personal som är kompetent nog att både öppna ett paket och använda en penna. Sedan berättade jag hur mycket jag gillade deras företag och avslutade med att förklara hur villig jag var att betala deras räkning.

Och det fungerade! Jag har fått svaret att de kan göra ett undantag för mig och ta bort räkningen. Betyder det att jag sansat mig så många gånger i onödan? Kanske skulle vissa saker lösa sig om jag bara skulle bli lite förbannad då och då? Eller rättare sagt visa att jag är förbannad.

Tror jag ska sätta mig ner och författa ett brev till csn där jag frågar vad i hela förbannade helvetet det är som tar sån jävla tid med min överklagan och påpeka vilka jävla as dom är ifall dom inte ger mig pengar snart.

Stämningsmusik: The Rolling Stones – Street Fighting Man